آموزشگاه زبان استاد مسجدی
01332131047

نحوه گفتن “من هستم” به ترکی

نحوه گفتن “من هستم” به ترکی

فهرست مطالب

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی: استفاده از پسوندها در زبان ترکی نسبتا گسترده است. در زبان ترکی فعل “بودن” به شکلی که در فارسی استفاده می شود، کاربری ندارد. برای ساختن جملات با “بودن” در ترکی معمولا از پسوندها استفاده می شود. البته این…

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی : استفاده از پسوندها در زبان ترکی نسبتا گسترده است. در زبان ترکی فعل “بودن” به شکلی که در فارسی استفاده می شود، کاربری ندارد. برای ساختن جملات با “بودن” در ترکی معمولا از پسوندها استفاده می شود.

 

همچنین بخوانید: آموزشگاه زبان در رشت

 

البته این موضوع (نحوه گفتن “من هستم” به ترکی) زیاد برای فارسی زبانان عجیب نیست، چون ما هم در زبان محاوره ای به جای استفاده از شکل صرف شده “بودن” از پسوند استفاده می کنیم. مثلا به جای “من دکتر هستم.” می گوییم “من دکترم.” در اینجا پسوند “م” همان کار فعل “بودن” را انجام می دهد.

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی : برای ساختن جمله “من دکترم.” در زبان ترکی کافیست به واژه doktor (دکتر) پسوند um را اضافه کنیم. پس جمله “من دکترم” می شود:

 Ben doktorum (من دکتر هستم./من دکترم.)

 

همچنین بخوانید: بهترین مدرس زبان انگلیسی در رشت

 

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی : تفاوت در پسوند های صرف

پسوند um که در مثال بالا به آن اشاره کردیم همیشه ثابت نیست. بسته به اینکه آخرین حرف صدادار کلمه چیست، این پسوندها میتوانند تا مقدار کمی تغییر کنند. تشخیص این موضوع شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما با کمی تمرین به علت هارمونی بین کلمات و پسوندها، به سادگی و به طور ناخودآگاه آنها را یاد خواهید گرفت. جدول زیر حالت های مختلف پسوندهای صرف را نشان میدهد، در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح میدهیم:

آخرین حرف صدادار  a/ı e/i o/u ö/ü
Ben -[y]ım -[y]im -[y]um -[y]üm

نحوه گفتن من هستم به ترکی استانبولی : حال سعی می کنیم با استفاده از جدول بالا، جملات ساده ای با کلمات و صفات متفاوت بسازیم. ابتدا به مثال قبلی نگاهی دیگر می اندازیم:

 Ben doktorum (من دکترم.)

چون در واژه doktor آخرین حرف صدادار حرف o است، از پسوند um استفاده کردیم. حال مثال دیگر را با یک صفت بررسی میکنیم. صفت güzel به معنای “زیبا” را در نظر میگیریم. آخرین حرف صدادار این صفت حرف e است. پس “من زیبا هستم.” می شود:

 Ben güzelim (من زیبا هستم.)

 

همچنین بخوانید: بهترین دوره فشرده آیلتس در رشت

 

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید در کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی دکتر مسجدی با اساتید برتر شرکت کنید و در مدتی کوتاه به صورت خصوصی این زبان را بیاموزید.

کلاس های ترکی استانبولی، سوئدی، ایتالیایی، آلمانی و روسی موسسه ما در ۲۵ جلسه ۲ ساعته به صورت خصوصی و فشرده برگزار می شود.

تمام کلاس ها در مرکز آموزش زبان استاد مسجدی به صورت خصوصی و فشرده توسط اساتید برتر برگزار می گردد. در صورت تمایل برای ثبت نام در این کلاس ها با شماره زیر تماس بگیرید:

موسسه زبان اندیشان استاد مسجدی

ارتباط با ما: ۰۹۱۱۸۰۱۸۰۱۸ – ۰۹۱۱۳۳۳۴۶۵۹

محل برگزاری کلاسها: رشت، لاهیجان، انزلی   

| استاد مسجدی