OETOET Speakingمهارت اسپیکینگ آزمون OET

https://ostad-masjedi.ir/wp-content/uploads/2019/05/b5555cXpScrQXacMjPgohRw_OET_SPEAKING-1.jpg

مهارت اسپیکینگ آزمون OET این بخش از آزمون OET (مهارت اسپیکینگ آزمون OET) حدود 20 دقیقه طول می کشد. موضوعات مکالمه بر اساس رشته ی تخصصی شما است و در هر بخش سناریویی به شما داده می شود تا حول محور آن صحبت کنید. برای مثال شما در نقش یک پرستار یا دکتر عمومی بوده...

مهارت اسپیکینگ آزمون OET

این بخش از آزمون OET (مهارت اسپیکینگ آزمون OET) حدود 20 دقیقه طول می کشد. موضوعات مکالمه بر اساس رشته ی تخصصی شما است و در هر بخش سناریویی به شما داده می شود تا حول محور آن صحبت کنید. برای مثال شما در نقش یک پرستار یا دکتر عمومی بوده و مصاحبه کننده در نقش بیمار می باشد.

ساختار کلی اسپیکینگ آزمون OET (OET رشت)

در بخش های مختلف اسپیکینگ، تخصص شما بررسی می شود و سپس طبق آن مقدمه و سناریویی طراحی می گردد. قبل از ایفای نقشتان در هر بخش از مکالمه، شما 3 دقیقه برای آمادگی زمان دارید و هر مکالمه نیز 5 دقیقه طول می کشد.

چگونگی مکالمه در آزمون OET

مهارت اسپیکینگ آزمون OET

به شما کارتی داده می شود که اطلاعاتی درباره ی هر یک از نقش هایتان بر روی آنها نوشته شده است. موقعیت، شرایط و توضیحاتی درباره ی اینکه چه کاری باید انجام دهید نیز بر روی کارت ها نوشته شده است. خودتان نیز می توانید یادداشت و نوت هایی بر روی کارتتان بنویسید. در طول 3 دقیقه زمان پیش از هر مکالمه می توانید درباره ی ایفای نقشتان از راهنما سوال کنید.

البته گفتنی است که موقعیت ها برای شما معمول و آشناست زیرا در محیط کارتان هر روزه همین مکالمات را انجام می دهید.  

نمره ی اسپیکینگ در آزمون OET

عملکرد شما در 2 نقش مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس 8 معیار زیر نمره ای دریافت می کنید.

معیارهای نمره دهی اسپیکینگ آزمون OET عبارتند از:

1) مفهوم بودن مکالمه (که این شامل تلفظ، لحجه، اینتونیشن، استرس کلمات و… می شود.)

2) روان، بدون مکث و سلیس بودن مکالمه

3) تناسبات زبانی که شامل استفاده ی درست از زبان گفتار و لحن بسته به موقعیت بیمار می باشد.

3) منسجم و یکپارچه بودن گفتار، استفاده ی درست از گرامر و به کار بردن نقل قول ها و اصطلاحات مربوط به رشته ی تخصصیتان

4) برقراری رابطه با بیمار ( تعامل و رفتار مناسب و محترمانه، رفتاری بدون قضاوت و همدلی با بیمار)

5) درک بیمار (بررسی و تشخیص نگرانی های بیمار و توضیحاتی در راستای کمک به رفع این نگرانی ها)

6) داشتن ساختار مناسب (مکالمه ای هدفمند و منطقی و استفاده از متدهایی برای پیشبرد موضوع)

7) کسب و گردآوری اطلاعات (با استفاده از سوالات مناسب و دوری از سوالات گنگ، گوش سپردن به صحبت های بیمار، توضیحات بیشتر برای درک بهتر بیمار از بیماری اش و خلاصه برداری در آخر برای شفاف سازی و درک بهتر بیمار)

8) بیان اطلاعات (ایجاد زمینه برای بیان شرایط بیمار، بررسی اینکه آیا بیمار درک درستی از شرایط دارد یا خیر و اینکه آیا نیاز به اطلاعات بیشتری هست؟)

موسسه زبان آموزان استاد مسجدی

شماره تماس: ۰۹۱۱۸۰۱۸۰۱۸

شعبات: رشت، لاهیجان، انزلی

آدرس تلگرام: IELTS_Masjedi

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

تماس با ما
رشت - چهارراه گلسار - خیابان نواب - کوچه آژانس نواب
09113334659
09118018018
شنبه تا پنجشنبه - 8 تا 21
جمعه ها - 8 تا 13
خبرنامه