IELTS-Writingآیلتسنکات طلایی کسب نمره بالای رایتینگ آیلتس

https://ostad-masjedi.ir/wp-content/uploads/2019/07/آیلتس1-1-1-1.png

نکات طلایی کسب نمره بالا رایتینگ آیلتس   در اینجا سعی کردیم به 17 نبایدها در رایتینگ آیلتس آکادمیک بپردازیم. کارهایی که با پرهیز از آن‌ها نمره بالایی در آزمون رایتینگ آیلتس را کسب خواهید کرد.   قانون شماره 1: از کوتاه نویسی Contraction بپرهیزید Contraction ها شیوه خلاصه‌نویسی کلمات هستند. به عنوان مثال can’t...

نکات طلایی کسب نمره بالا رایتینگ آیلتس

 

در اینجا سعی کردیم به 17 نبایدها در رایتینگ آیلتس آکادمیک بپردازیم. کارهایی که با پرهیز از آن‌ها نمره بالایی در آزمون رایتینگ آیلتس را کسب خواهید کرد.

 

قانون شماره 1: از کوتاه نویسی Contraction بپرهیزید

Contraction ها شیوه خلاصه‌نویسی کلمات هستند. به عنوان مثال can’t کوتاه شده can not می‌باشد و shouldn’t خلاصه کلمه should not می‌باشد. در رایتینگ آیلتس آکادمیک به دلیل رسمی بودن فضای رایتینگ از کوتاه نویسی پرهیز کنید زیرا شما برای دوستان خود که نمی نویسید بلکه درحال نوشتن متنی آکادمیک هستید.

در رایتینگ آکادمیک آیلتس به جای can’t از can not استقاده کنید. به جای you’re از you are استفاده نمایید. دقت داشته باشید که shouldn’t در هنگام شمارش کلمات یک کلمه محسوب می‌شود، اما should not  دو کلمه محسوب می‌شود. با این‌حال حتما از should not استفاده نمایید.

 

قانون شماره 2 : از There is و There are  استفاده ننمایید

قانون دوم برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک از There is و There are در رایتینگ آکادمیک خود استفاده ننمایید. شاید بپرسید چرا؟ در پاسخ شما باید بگویم ما در رایتینگ آکادمیک آیلتس باید خلاصه و با دقت و زیرکانه بنویسیم و از گزافه‌گویی پرهیز کنیم. با استفاده از There is  و There are  دقیقا این امر محقق نمی‌شود. برای درک بهتر موضوع به مثال‌های زیر توجه نمایید:

There are many issues we face at universities

به جای این عبارت می توانیم بگوییم :

We face many issues at universities

به مثال دیگری در این زمینه توجه نمایید

There are many development projects that the universities support

به جای این عبارت، از عبارت زیر استفاده نمایید.

The universities support many development projects

یا به جای عبارت There is a bird sitting on the branch بنویسیم

A bird is sitting on the branch

 

قانون شماره 3: از کلمات ساده در رایتینگ آیلتس آکادمیک استفاده ننمایید.

برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از کلمات ساده و معمولی پرهیز کرد. نظیر کلماتی مانند  very ,a lot of ,really استفاده از این دست کلمات نقش منفی در رایتینگ شما خواهد داشت به عنوان مثال به جمله زیر توجه فرمایید:

Many students think university is very hard

به‌جای استفاده از کلمه very که باعث تضعیف ساختار نوشتاری شما می‌شود، می‌توانید بنویسید :

Many students think university is complicated

با استفاده از کلمه complicated، ساختار جمله پیشرفته‌تر شد و دیگر نیازی از استفاده از کلمه very نیست.

به مثال دیگری توجه نمایید .

The news is really controversial

به‌جای استفاده از کلمه really در جمله فوق می‌توانیم بگوییم

The news is controversial

همان‌طور که مشاهد نمودید با عدم استفاده از کلمه really، معنی جمله تغییری نکرد فقط ساختار نوشتاری خلاصه‌تر و مفیدتر شد.

به مثال زیر توجه کنید:

A lot of students face problems at the first day of school

به‌جای استفاده از جمله فوق، a lot of  را حذف نمایید و بنویسید :

Many students face problems at the first day of school

و آخرین مثال به‌جای عبارت ذیل: 

A lot of money is wasted in the development project

بنویسیم:

Much money is wasted in the development project

 

قانون شماره 4: از جملات مجهول زیاد استفاده نکنید.

همان‌طور که می‌دانید جملات مجهول زمانی استفاده می‌شوند که فاعل نقش به‌سزایی را در اطلاع رسانی به خواننده ایفا نکند. در رایتینگ آکادمیک آیلتس برای کسب نمره بالا زمانی که در مورد کشفیات علوم صحبت می‌کنیم استقاده از جملات مجهول موردی ندارد. به‌عنوان مثال :

The law of gravity was discovered by Newton

یعنی قانون جاذبه به‌وسیله نیوتن کشف شد. شاید زیاد در اینجا مهم نباشد که چه کسی قانون جاذبه را کشف کرده است. اما زمانی که در مورد ادبیات و هنر صحبت می‌کنیم، بسیار مهم است که از حالت   Active voice  یا حات معلوم استفاده نماییم. اگر بخواهیم مثال فوق را به شکل Active Voice استفاده نماییم باید بنویسیم :

Newton discovered the law of gravity

 

قانون شماره 5: استفاده از افعال قوی و تبدیل اسم‌ها به افعال مربوطه

برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک، استفاده از افعال قوی می‌باشد و تا آنجا که ممکن است اسم‌ها را به افعال تبدیل نمایید به عنوان مثال: 

She conducted an exploration to the north pole

اسمی که در جمله فوق وجود دارد و در اصل اسم مصدی هست کلمه exploration می‌باشد. در گام بعدی فعل مربوط به این اسم را پیدا کرده و جمله را با فعل این اسم جایگزین می‌نماییم. مانند

She explored north pole

همان‌گونه که متوجه شدید، جمله ما بسیار کوتاه‌تر و روان‌تر شد. برخلاف تصور بسیاری از افراد برای موفقیت در آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس باید جملات ما کوتاه‌تر و روان‌تر و بسیار قوی باشند.

و یا به جای نوشتن: 

He gave assistance to the Doctor

بنویسیم:

He assisted the Doctors

 

قانون شماره 6: استفاده از افعال کمتر در جمله

برای موفقیت در رایتینگ آیلتس آکادمیک تا آنجا که ممکن است از افعال کمتری در جمله استفاده نمایید. به عنوان مثال: 

The price is going up or The price is getting down

به جای این جملات بنویسیم :

The price is increasing

و یا

The price is decreasing

و یا به‌جای استفاده از عبارت He ran away بنویسیم  He escaped

 

قانون شماره 7: ازSlang ها در رایتینگ آیلتس آکادمیک استفاده نکنید.

با موفقیت در رایتینگ آیلتس از استفاده از Slang‌ها در رایتینگ خود بپرهیزیدSlang ها عبارات غیررسمی و روزمره هستند.

به عنوان مثال به جای استفاده از We’ve got to bounce- we’ve to get up early tomorrow

Bounce  یک واژه غیررسمی به معنی ترک کردن می‌باشد. به‌جای استفاده از آن می‌توانیم بنویسیم :

We’ve to leave now. We need to get up early tomorrow

 

قانون شماره 8: عدم استفاده از Idiom های غیررسمی می‌باشد.

همان‌گونه که قبلا اشاره شد برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک از جملات و عبارات غیررسمی پرهیز کنید. به‌عنوان مثال به‌جای استفاده از عبارت Something fishy is going on there  که کلمه Fishy در آن کلمه مناسب و رسمی نمی‌باشد باید بگوییم :

Something mysterious is going on there

 

قانون شماره 9: در رایتینگ آیلتس آکادمیک ازPronoun ها استفاده ننماییم.

Pronoun ها یا ضمایر فاعلی مانند I, We, you, they, …  در رایتینگ آکادمیک بیشتر از مهم بودن نظر ما و شما، شیوه بیان اسامی و موجودیت‌ها مهم می‌باشد. یعنی به‌عنوان مثال در رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک یک زمانی که می‌خواهیم راجع به یک graph صحبت کنیم به‌جای نوشتن It shows بنویسید The graph shows یا اصولاً از عبارت as we see و مانند این‌ها در رایتینگ آکادمیک پرهیز کنیم.

یا زمانی که می‌خواهیم بگوییم که باتوجه به وجود اطلاعاتی در مورد چیزی به‌جای این‌که بگوییم  as we can see in the Data  بهتر است که بگوییم The Data shows این نکته را مدنظر داشته باشید در رایتینگ آکادمیک تمرکز برروی اسامی است تا افراد.

 

قانون شماره 10: عدم استفاده از عبارات منفی NOT در رایتینگ آیلتس آکادمیک

همان‌طور که پیشتر گفتیم برای موفقیت در رایتینگ آیلتس آکادمیک باید از عبارات و جملات کوتاه‌تر استفاده نماییم. هر زمان که از عبارات منفی حاوی NOT استفاده می‌کنیم به تبع آن جملات ما طولانی‌تر می‌شوند.

به جای استفاده از عبارت The lesson is not effective می‌توانیم بنویسیم

The lesson is ineffective

و یا به‌جای عبارت The sentence is not positive می‌نویسیم

The sentence is Negative

 

قانون شماره 11: استفاده از قواعد نگارش در رایتینگ آیلتس آکادمیک

برای کسب نمرات بالا در آزمون رایتینگ آکادمیک باید از قواعد نگارشی صحیح در رایتینگ خود استفاده نمایید. گاهاَ با استفاده غلط از این قواعد مانند اینکه ندانیم در کجای جمله کاما استفاده نماییم و غیره معنای جملات تغییر می‌کند.

 

قانون شماره 12: عدم استفاده از علامت تعجب و استفاده بیشتر از Semi Colons 

در رایتینگ آیلتس آکادمیک برخلاف رایتینگ جنرال استفاده از علامت تعجب خودداری نمایید (!) به جای آن از علامت Semi-colons بیشتر استفاده نمایید .(;)

استفاده از سمی کولن این سیگنال را به examiner مخابره می‌کند که شما اطلاعات بیشتری را در مورد یک موضوع دارید.

برای استفاده از سمی کولن باید نکات زیر را مدنظر نداشت:

استفاده از نقطه در پایان جمله برای جداسازی دو جمله می‌باشد درحالی که Semicolons دو جمله را با یکدیگر مرتبط می‌کند و تبدیل به یک جمله می‌کند.

بعد از نقطه باید حرف با حروف بزرگ نوشته شود Capital Letter اما بعد از Semi Colons  از حروف بزرگ استفاده نمی‌کنیم.

به نمونه هایی از استفاده از Semi Colons توجه نمایید:

The seminar was conducted by four teachers, who had already joined the seminar; ten students, and four parents

 

قانون شماره 13: از عبارات a kind of ,a lot of, a sort of کمتر استفاده نمایید.

برای موفقیت در آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس  باید به نوعی از کلمات کمتر و سنجیده‌تر استفاده کنیم باید intellectual level را  که یک نوعی از نوشتن منطقی و سنجیده هست را در رایتینگ خود استفاده نماییم.

در نتیجه به جای a kind of و a lot of و a sort of می‌توانیم از عبارات زیر استفاده نماییم.

  • َA considerable number
  • A considerable amount
  • A great number
  • A significant amount

 

قانون شماره 14: از لغات ساده در رایتینگ آیلتس آکادمیک استفاده نکنید.

برای کسب نمرات بالاتر در رایتینگ آیلتس باید از کلمات ساده در رایتینگ استفاده نکنیم و کلمات پیچیده‌تر و البته با کاربرد صحیح و درست استفاده نماییم برای آشنایی بیشتر با این موضوع به مثال زیر توجه فرمایید:

به جای استفاده از عبارت زیر: 

There was a big difference between them

می‌توانیم بنویسیم :

There was a major distinction between them

There was a massive distinction between them

There was a huge difference between them

 

قانون شماره 15: برای ایده‌های شخصی خود در رایتینگ آیلتس آکادمیک دلایل علمی بیاورید.

در نظر داشته باشید در رایتینگ آیلتس آکادمیک بیشتر از اینکه شما به چه چیزی فکر می‌کنید، دانسته‌های شما پیرامون یک موضوع مهم می‌باشد. یعنی هر زمان که نظر شما را در مورد موضوعی جویا شدند یکباره و بدون هیچ استدلالی ایده‌های خود را بیان نکنید مثلا بگویید بنابر نظر دانشمند آقا یا خانم  X  یا مطابق بر آمار سازمان آمار جهانی …. در نتیجه نظر من پیرامون این موضوع این است که…..

در نظر داشته باشید برای موفقیت در آزمون رایتینگ آکادامیک باید Intellectual reasoning داشته باشید یعنی باید دیدگاه منطقی قوی داشته باشید. در آزمون رایتینگ آکادمیک یا موضوعی را بیان نکنید یا اگر مطرح کردید به‌طور کامل آن‌را موشکافانه توضیح داده و ثابت کنید.

 

قانون شماره 16: استفاده از زبان مستقیم و احساسات باز پرهیز کنید.

قانون شانزدهم در رایتینگ آیلتس آکادمیک این است که از زبان مستقیم یا Direct Language پرهیز کنیم Direct Language یعنی رک‌گویی و باز صحبت کردن. در نظر داشته باشید که طراح آزمون رایتینگ شما یک انسان است با باورها و ارزش های خاص خودش. ما او را نمی‌شناسیم در نتیجه نمی‌دانم از کدام از ایده‌های ما رضایت بیشتری دارد در نتیجه در رایتینگ خود از رک و باز صحبت کردن پیرامون یک ایده پرهیز کنید و جانب احتیاط را نگه دارید. همچنین احساسات خود را مدیریت نمایید و تند و جانب‌دارانه پیرامون یک موضوع ننویسید در این صورت ممکن است طراح آزمون را آزرده‌خاطر سازید و موجبات نمره پایین خود را فراهم سازید.

 

قانون شماره 17: عدم استفاده از کلیشه‌ها در رایتینگ آیلتس آکادمیک

آخرین قانون برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس آکادمیک از کلیشه‌ها و جملاتی که گاهاً به عنوان بورس درآمده و مثل سونامی همه آیلتس ‌آموزان از آنها استفاده می‌نمایند. این کار تاثیر بسیار منفی در نمره رایتینگ شما دارد. به‌جای آن سعی کنید همیشه از جملات و عبارات جدید استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که شما فقط یک بار می‌نویسید اما تصحیح‌کنندگان آزمون رایتینگ شما صدها رایتینگ را باید تصحیح کنند در نتیجه اگر از جملات و عبارات و کلمات کلیشه استفاده نمایید تاثیر منفی زیادی در نمره رایتینگ شما دارد.

با خواندن مقاله نکات طلایی کسب نمره بالا رایتینگ آیلتس و رعایت این نکات و نکات دیگری که تمام آنها در مقالات آموزشی سایت موسسه استاد مسجدی موجود می‌باشد مطمئنا می‌توانید نمرات بالایی را در رایتینگ آکادمیک آیلتس کسب کنید.

آیلتس در 3 ماه از پایه تا آمادگی آزمون فقط خصوصی در موسسه یا منزل زبان آموز، توسط اساتید برتر در آموزشگاه زبان آلمانی گوته در رشت

موسسه زبان اندیشان استاد مسجدی

ارتباط با ما : ۰۹۱۱۸۰۱۸۰۱۸۰ – ۰۹۱۱۳۳۳۴۶۵۹

محل برگزاری کلاسها: رشت – لاهیجان- انزلی

آدرس موسسه زبان اندیشان استاد مسجدی : گیلان-رشت خیابان معلم بین میدان مادر و سرگل کوچه عطایی پلاک ۲۱ طبقه اول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

تماس با ما
رشت - چهارراه گلسار - خیابان نواب - کوچه آژانس نواب
09113334659
09118018018
شنبه تا پنجشنبه - 8 تا 21
جمعه ها - 8 تا 13
خبرنامه