آموزشگاه زبان استاد مسجدی
01332131047

پاسخ به ۱۵ سوال متداول کنکوری‌ها برای کنکور زبان

سوالات متداول کنکور زبان

فهرست مطالب

کنکور یکی از آزمون‌های سرنوشت ساز زندگی است که بسیاری از افراد بعد از گذراندن دوران مدرسه با آن روبرو می‌شوند. شرکت در کنکور به عنوان قرارگیری در یک مسیر پر فراز و نشیب محسوب می‌شود که انتخاب رشته مناسب می‌تواند تعیین کننده سرنوشت افراد باشد. بسیاری از افراد برای رسیدن به آینده شغلی مناسب‌تر به دنبال شرکت در کنکور زبان هستند. در این مقاله قصد داریم تا به سوالات متداول کنکوری‌ها برای شرکت در کنکور زبان بپردازیم لذا در صورت تمایل کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کنکور زبان چیست

قبولی در کنکور یکی از موفقیت‌های بزرگی است که باعث ایجاد مسیر جدید برای نوجوانان و جوانان می‌شود. کنکور زبان انگلیسی و آلمانی از جمله گزینه‌های شناور کنکور سراسری هستند که همه ساله به شکل رسمی برگزار می‌شود. داوطلبان رشته‌های مختلف با داشتن پیش نیازهای اولیه می‌توانند در کنکور زبان شرکت کنند. به صورت معمول متقاضیان آزمون زبان به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند:

  • دسته اول کسانی هستند که به شکل تخصصی برای شرکت در این آزمون تلاش می‌کنند.
  • دسته دوم افرادی هستند که به ناچار و برای اطمینان خاطر از قبولی در یک رشته تحصیلی، کنکور زبان آلمانی و انگلیسی را انتخاب می‌کنند.
  • دسته سوم کسانی هستند که برای آشنایی با نحوه برگزاری آزمون، در این آزمون نفس گیر شرکت می‌کنند.

فارغ از گروه و دسته‌های بیان شده در بالا، افرادی که می‌خواهند در آزمون زبان به موفقیت برسند، باید قبل از هر کاری اطلاعات کامل‌تری در مورد زبان انگلیسی و آلمانی کسب کنند که یکی از مهم‌ترین آنها شناخت منابع کنکور است.

منابع کنکور زبان انگلیسی

آموزش و یادگیری تست زنی بخش گرامر کنکور زبان

گرامر یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار کنکور شناخته می‌شود که بهترین شیوه یادگیری آن، مطالعه مداوم قوانین و حل تمرینات است. شاید در نگاه اول بخش گرامر بسیار ساده به نظر برسد اما این بخش دارای جزئیات زیادی است که می‌تواند داوطلبان را به چالش بکشد. داوطلبان برای قبولی در کنکور زبان آلمانی و انگلیسی بهتر است قوانین گرامر و استثناهای آن را مطالعه کرده و به شکل مستمر آزمون‌های مختلف را حل کنند.

جمله سازی می‌تواند برای یادگیری بخش گرامر بسیار تعیین کننده باشد. داوطلبان کافی است بعد از هر بار خواندن قوانین گرامر، جمله‌های معناداری بسازند تا یادگیری را در ذهن خود تسهیل کنند.

آموزش آنلاین زبان آلمانی

آموزش و یادگیری تست زنی بخش واژگان کنکور زبان

اهمیت بخش واژگان در کنکور زبان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اولین نکته در یادگیری زبان، توجه کردن به واژگان زبان است. افرادی که بتوانند آمادگی خود را در بخش واژگان زبان افزایش دهند، می‌توانند تا حدود زیادی به شکل آسان‌تر، سایر بخش‌های سوالات کنکور را پاسخ دهند. یادگیری واژگان کنکور و تست زنی صحیح، مستلزم فهم دقیق معنای واژگان است.

حفظ طوطی‌وار لغات دشوار است و نمی‌تواند یادگیری را برای داوطلبان زبان تسهیل کند. لذا افراد باید ابتدا انواع واژگان زبان را دسته بندی کرده، سپس نسبت به یادگیری و حفظ آن اقدام کنند.

آموزش و یادگیری تست زنی بخش کلوزتست کنکور زبان

کلوز تست یکی از تکنیک‌های مهم ارزیابی یادگیری در امتحانات زبان است. در واقع داوطلبان برای موفقیت در کنکور زبان باید در آزمون‌های آزمایشی مختلف شرکت کنند. این امر باعث می‌شود تا بتوانند سطح یادگیری خود را بسنجند. در شیوه کلوز تست، بخشی از کلمات خاص از متن حذف شده تا شرکت کنندگان بتوانند با فهم مطالب زبان، جاهای خالی را با کلمات مناسب پُر کنند.

با توجه به فرار بودن زبان، داوطلبان باید با تکرار کردن کلمات و واژگان، بتوانند پرسش‌های کلوز زبان را به درستی پاسخ دهند.

چگونه بخش درک مطلب کنکور زبان را یاد بگیریم و تست بزنیم

چند راه کلیدی برای افزایش میزان یادگیری بخش درک مطلب کنکور زبان وجود دارد که مهم‌ترین آنها شامل افزایش یادگیری دایره لغات انگلیسی، تکرار مطالب به شکل روزانه، تماشای فیلم و سریال خارجی، گوش کردن به پادکست و حاشیه نویسی است. هر یک از موارد گفته شده باعث می‌شود تا داوطلبان بتوانند در بخش درک مطلب کنکور زبان به شکل عالی عمل کنند.

بازار کار و آینده رشته‌های کنکور زبان چگونه است

فارغ التحصیلان زبان در گرایش‌های مختلف آموزش، مترجمی و ادبیات زبان می‌توانند در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند. تدریس، ترجمه متون تخصصی، مشاغل اینترنتی، آموزش آنلاین، مترجم تورهای گردشگری و… از جمله فعالیت‌های فارغ التحصیلان کنکور زبان هستند. داوطلبان با افزایش مهارت‎‌های ایجاد کسب و کار می‌توانند آینده شغلی تضمین شده‌ای داشته باشند.

گرایش های کنکور زبان

کنکور زبان چه رشته‌ها و گرایش‌هایی دارد

کنکور زبان انگلیسی دارای ۳ گرایش اصلی است که از آنها می‌توان به آموزش زبان، مترجمی و ادبیات زبان اشاره کرد. گرایش‌های فرعی دیگری در این زمینه وجود دارند که در مقاطع خاص پذیرش می‌شوند. به عنوان نمونه از گرایش‌های فرعی زبان انگلیسی می‌توان به گرایش ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی و گرایش آموزش زبان به کمک فناوری در مقطع ارشد اشاره کرد.

کنکور زبان سخته

میزان سختی و راحتی آزمون زبان با توجه به سطح بندی داوطلبان تعیین می‌شود. در یک بیان کلی می‌توان گفت که انتخاب منابع مناسب و مطالعه مستمر به همراه درک مطلب، می‌تواند سختی کنکور را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. زبان آموزان و داوطلبان کنکور زبان با انتخاب منابع باکیفیت و آموزش‌های تضمین شده می‌توانند سطح یادگیری خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند که این امر باعث بهبود وضعیت تست زنی در کنکور می‌شود.

معدل لازم برای رشته زبان انگلیسی چقدر است

میانگین نمرات ۳ سال متوسطه اول می‌تواند تعیین کننده انتخاب رشته زبان انگلیسی باشد. علاوه بر معدل، قرارگیری در معرض آزمون مشاوره، بررسی علاقه و استعداد می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشند. ورود به رشته زبان انگلیسی مستلزم شناخت واژگان زبان است. افراد بعد از طی کردن دوران تحصیل، جهت شرکت در کنکور باید به شکل تخصصی در آزمون زبان شرکت کنند.

آیا داوطلبان رشته‌های تجربی و ریاضی هم می‌توانند در کنکور زبان شرکت کنند

با توجه به شناور بودن کنکور زبان، داوطلبان هر ۴ رشته تحصیلی یعنی رشته ریاضی، تجربی، انسانی و هنر می‌توانند به آسانی در آزمون زبان شرکت کنند. این امر باعث می‌شود تا علاقه‌مندان با انتخاب رشته دیگر نیز بتوانند شانس خود را برای موفقیت در آزمون زبان امتحان کنند.

آیا شانس قبولی در رشته‌های کنکور زبان بیشتر است

به نسبت سایر رشته‌های تحصیلی نظیر رشته‌ تجربی، داوطلبان شانس بیشتری برای قبولی در رشته‌های کنکور زبان دارند. اما با توجه به تعداد سوالات تخصصی این رشته، داوطلبان باید در زمان پاسخگویی به سوالات کنکور، مدیریت زمان داشته باشند. انتخاب یک مجموعه آموزشی مناسب و معتبر باعث می‌شود تا زبان آموزان بتوانند شانس موفقیت بیشتری در آزمون زبان داشته باشند.

 

برای کنکور زبان چه درس‌هایی را باید بخوانیم

داوطلبان برای موفقیت در کنکور زبان کافی است دروس فارسی، عربی، زبان خارجی، تعلیمات دینی، سلامت و بهداشت را مطالعه کنند. بیشترین ضریب درسی در آزمون زبان را درس فارسی با ۲۱.۶۳ درصد داراست. بعد از فارسی، دروس تعلیمات دینی، زبان خارجی و عربی به ترتیب دارای ضرایب اثرگذاری ۱۶.۵۲، ۱۱.۸، و ۹.۰۵ درصد هستند.

دروس عمومی در کنکور زبان چیست

دروس عمومی کنکور زبان شامل درس‌های نگارش، فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می‌شود. درس اختصاصی این رشته نیز شامل دروس تخصصی زبان هستند. هر کدام از دروس عمومی، ضرایب مشخصی در اثرگذاری نمره نهایی دارند. در واقع داوطلبان علاوه بر مطالعه دروس اختصاصی، باید نسبت به دریافت نمره عالی از دروس عمومی نیز حساس باشند.

منابع کنکور زبان برای مطالعه و تست زنی

با تغییرات صورت گرفته در کنکور سراسری زبان، داوطلبان باید به شکل تخصصی بر روی منابع استاندارد تمرکز داشته باشند تا بتوانند نسبت به سایر داوطلبان، نمره بالاتری کسب کنند. سوالات تخصصی کنکور سراسری زبان انگلیسی و آلمانی در ۶ دسته واژگان، درک مطلب، گرامر، کلوز تست، کاربرد زبان و ترتیب واژه‌ها دسته بندی می‌شود.

منابع زیادی برای یادگیری هر یک از بخش‌های ۶ گانه زبان وجود دارد که انتخاب بهترین آنها متناسب با نیاز داوطلبان تعیین می‌شود. هر داوطلب با توجه به سطح بندی خود می‌توانند از منابع کنکور زبان برای مطالعه و تست زنی استفاده کند.

منابع پیشنهادی برای کنکور زبان آلمانی چیست

منابع و کتاب‌های زیادی برای موفقیت در کنکور زبان آلمانی وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کتاب‌ها و منابع چاپی آزمون گوته، فیلم و پادکست‌های آموزش زبان آلمانی، فعالیت در انجمن‌های آلمانی و… اشاره کرد. انتخاب دوره‌های آموزشی آنلاین زبان آلمانی نیز می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند برای آزمون زبان آلمانی آماده شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله منابع کنکور زبان آلمانی چیست؟ مراجعه نمایید.

 

جمع بندی

کنکوری‌ها همواره دغدغه‌های زیادی برای یافتن منابع مناسب و یادگیری اصولی زبان دارند. افرادی که قصد دارند به شکل تخصصی در کنکور زبان شرکت کنند باید به شکل مستمر بخش‌های مختلف زبان نظیر واژگان، گرامر، درک مطلب و… را مطالعه کنند. در این مقاله به ۱۵ سوال متداول کنکوری‌ها برای کنکور زبان پرداخته شده است. کسانی که می‌خواهند بدون دغدغه در آزمون‌های تخصصی زبان آلمانی و انگلیسی به موفقیت برسند، کافی است از خدمات مشاوره‌ای رایگان مجموعه استاد مسجدی بهره‌مند شوند.

موسسه زبان استاد مسجدی با داشتن افراد متخصص می‌تواند داوطلبان را در رسیدن به موفقیت یاری کند. مؤسسه استاد مسجدی، آموزش و مشاوره آزمون کنکور زبان را در بستر مناسب و به بهترین شکل به داوطلبان ارائه می‌دهد. زبان آموزان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی این مجموعه مراجعه کرده و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند.