آموزشگاه زبان استاد مسجدی
01332131047

تفاوت بین Phrase & Clause & Sentence

phrase- clause - sentence

فهرست مطالب

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence : این یکی از بحث های کاربردی در زبان انگلیسی هست که خیلی هم مهمه پس با ما همراه باشید تا فرق بین اونها رو با مثال و به طور کامل براتون توضیح بدیم. این باور اشتباهیه که بگیم ترجمه…

همچنین بخوانید: زبان رشت

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence : این یکی از بحث های کاربردی در زبان انگلیسی هست که خیلی هم مهمه پس با ما همراه باشید تا فرق بین اونها رو با مثال و به طور کامل براتون توضیح بدیم.

این باور اشتباهیه که بگیم ترجمه ربطی به دانش گرامر و دستور زبان نداره. اگه قواعد رو بلد باشید به جای اینکه به فکر کلمه کلمه معنی کردن باشین، بخش های بزرگتری رو در یک جمله یاد می گیرین. با فهمیدن رابطه بین این بخش ها در فهمیدن معنای کلی جمله موفق تر خواهید بود.

در این مقاله با ما همراه باشین تا به سادگی این مبحث را یاد بگیرین. قصد داریم هر کدوم از این مباحث رو به صورت یک مقاله جدا ولی جامع و کامل برای شما عزیزان توضیح بدیم که ناگفته ای در این زمینه باقی نمونه. در این مقاله به تعاریف کلی این موارد میپردازیم و در بخش های بعدی اونها رو به صورت مجزا توضیح میدیم.

 

همچنین بخوانید: بهترین دوره فشرده آیلتس در رشت

 

تفاوت Phrase و Clause و Sentence 

Phrases

یک Phrase (عبارت) از کنار هم قرار گرفتن چند تا کلمه در کنار هم درست میشه. به عبارت دیگه میتونیم بگیم:

A group of words together is called a phrase

این کلمات می‌تونن با هم در یک گروه باشند، اما بدون فاعل یا یک فعل. از اونجا که یک عبارت نه فاعل داره و نه فعل نمی‌تونیم اونها رو به تنهایی استفاده کنیم. ولی وقتی به عنوان بخشی از گفتار به کار می‌رن، می‌تونید اونها را به عنوان بخشی از یک جمله استفاده کنید.

به عنوان مثال:

A beautiful rose

خود این Phrase به چند گروه تقسیم میشه که در یک مقاله مجزا به بررسی تک تک اونها میپردازیم و فعلا فقط عناوین اونها رو ذکر میکنیم که یه آشنایی مختصری با گروه بندی اونها پیدا کنید.

  • Noun Phrase
  • Verb Phrase
  • Adverbial Phrase
  • Gerund Phrase
  • Infinitive Phrase
  • Participle Phrase
  • Prepositional Phrase
  • Absolute Phrase

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence :

Clause

یک Clause (جمله واره) گروهی از کلمات هستن که شامل یک فاعل و یک فعل می‌شن. یک جمله‌واره یا بند ممکنه بخشی از یک جمله و یا به تنهایی یک جمله باشن.

مثال:

.However, it does not make sense

He was eating a bacon sandwich

خود Clause به دو گروه تقسیم میشه شامل:

  • Independent Clause
  • Dependent Clause

و بازهم خود Dependent Clause سه دسته مجزا دارن که عبارتند از:

  • Noun Clause
  • Adverbial Clause
  • Adjective Clause

 

noun clause چیست؟

جمله واره اسمی یا noun clause از دسته مواردی است که در زبان انگلیسی نقش یک جمله را ایفا می‌کند. noun clause می‌تواند در نقش object یا subject در جمله ظاهر شود. جمله واره اسمی با قرارگیری در کنار ضمایر موصولی نظیر who، where، what معنا پیدا می‌کنند.

 

independent clause چیست؟

independent clause یا جمله واره مستقل می‌تواند به تنهایی به عنوان یک جمله کامل بیان شود چرا که به خودی خود دارای معنای کامل است. در جمله واره مستقل معمولا هیچ فاعلی وجود ندارد و جمله به شکل دستوری یا امری بیان می‌شود. معمولا افراد جمله واره را با عبارات انگلیسی به اشتباه می‌گیرند. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که جمله واره مستقل، وابسته به فعل و فاعل نیست.

در یک مقاله مجزا همه موارد رو براتون توضیح میدیم. پس حتما مطالب سایت ما رو دنبال کنید.

 

همچنین بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در رشت

 

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence :

Sentence

جملات ساده (Simple Sentences) در زبان انگلیسی به جملاتی گفته میشن که حداقل یک فاعل و یک فعل داشته باشن و معنی کاملی را برسونن. به مثالهای زیر دقت کنید:

.She laughed

.We left the house

.Tom is a doctor

این جملات نمونه هایی از جمله ساده هستن. باید به این نکته دقت کنید که ملاک ساده بودن یا نبودن جمله کوتاهی یا بلندی اون نیست. یک جمله ساده ممکنه شامل یک فاعل و فعل، شامل فاعل و فعل و مفعول باشه و جملات ساده ممکنه دارای انواع قید مانند قید تکرار، قید حالت، قید مکان و قید زمان باشن.

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence : در زبان انگلیسی چهار نوع جمله وجود داره:

  • جملات خبری (declarative sentence)
  • جملات پرسشی (interrogative sentence)
  • جملات امری (imperative sentence) 
  • جملات تعجبی (exclamatory sentence)

تفاوت بین Phrase و Clause و Sentence : درک این نوع جملات می تونه کمک بزرگی به شما در یادگیری زبان انگلیسی محسوب بشه. در مقاله های بعدی قصد داریم به بررسی ساختار هر چهار نوع جمله بپردازیم.

 

همچنین بخوانید: آموزشگاه زبان در رشت

 

انواع phrase

Phrase یکی از بخش‌های مهم جمله در زبان انگلیسی است که شناخت آن برای نگارش صحیح متون انگیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. Phrase به مجموعه کلمات مختلف گفته می‌شود که با قرارگیری در کنار هم، یک عبارت صحیح و معنادار را تشکیل می‌دهند. Phrase به تنهایی معنا و مفهوم مستقل ندارد و جزء اجزای تشکیل دهنده جمله است.

 

verb phrase چیست؟

verb phrase فعل‌هایی هستند که عمدتا از یک فعل اصلی به همراه یک یا دو حرف اضافه ساخته می‌شوند. معنای verb phrase معمولا با فعل اصلی تفاوت داشته و گاهی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. به عنوان نمونه کلمه Put به معنای گذاشتن و قرار دادن چیزی است که با اضافه شدن یک حرف اضافه نظیر out یا off می‌توان یک عبارت verb phrase را ایجاد کرد که معنی آن هیچ ارتباطی با فعل اصلی نداشته باشد.

در بخش بعدی بیشتر به بررسی Phrase و انواع اون می پردازیم، ما رو همراهی کنید.

شناخت فرق clause و phrase باعث می‌شود تا افراد بتوانند از این دو عبارت به شکل صحیح در ساختار جمله استفاده کنند. تفاوت میان clause و phrase در ساختار و نوع نقشی است که در جمله ایفا می‌کنند.

یادتون نره با پیگیری مطالب مفید و جالب سایت و شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین موسسه استاد مسجدی کسب امتیاز دلخواه در آزمون های بین المللی و ارتقا سطح زبان تون اصلا کار سختی نیست. گروه آموزشی ما با به کارگیری جدیدترین و موثرترین متدهای آموزشی تا رسیدن به موفقیت کامل در کنار شما عزیزان خواهد بود.

| استاد مسجدی