IELTS-Speaking اسپیکینگ آیلتسآیلتسچطور به استرس ازمون اسپیکینگ ایلتس غلبه کنیم؟؟!!!

https://ostad-masjedi.ir/wp-content/uploads/2020/07/survey-form-online-check-list-document-study-workplace_212005-65.jpg

چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس چطور به استرس آزمون اسپیکینگ آیلتس غلبه کنیم؟ اصلا امکان پذیر هست؟ سخته یا اسون؟ باید چیکار کنم؟ … چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس این ها سوالات خیلی از زبان آموزان آزمون آیلتس به ویژه بخش اسپیکینگ هست. خیلی از شماها میپرسین که چیکار کنم که استرس نداشته...

چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس

چطور به استرس آزمون اسپیکینگ آیلتس غلبه کنیم؟ اصلا امکان پذیر هست؟ سخته یا اسون؟ باید چیکار کنم؟ … چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس این ها سوالات خیلی از زبان آموزان آزمون آیلتس به ویژه بخش اسپیکینگ هست. خیلی از شماها میپرسین که چیکار کنم که استرس نداشته باشم؟ اطلاعات دارم ولی امام انقدر هول میشم که همه چیز از ذهنم پاک میشه و درست نمیتونم جواب بدم. خب این خیلی طبیعیه که استرس داشته باشید ! آیلتس یه امتحانه و همه مضطربن – خیلی سخت ترهم بنظر میاد اگر شما به عنوان یک فرد غیر native قرار باشه صحبت کنید اما اصلا نگران نباشید. در مقاله چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس یسری توصیه براتون داریم که به کاهش استرس شما خیلی کمک میکنه پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس

چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس

  چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس : اول باید بدونین استرس چیه و چرا به وجود میاد در اصل باید بدونین استرس حسی شبیه به ترس هست. ترس از اینکه ممکنه برای امتحان اماده نباشید یا ترس ازینکه سوالات چقدر ممکنه سخت باشه یا ازینکه نمره ای که میخواهید را نمیتونین بدست بیارید و ترس هایی شبیه به این ها.   یسری ترس ها واقعیه. بله ممکنه اماده نباشید ولی راه حل ان ساده هست. سعی کنید حسابی خودتون رو اماده کنید و تمرین کنید. معلم داشته باشید یا مقالاتی رو بخونید که نمونه های ازمون اسپیکینگ و مهارت های دیگه رو بهتون معرفی کنه. وقتی که بدونین قراره دقیقا چه اتفاقی بیفته تا حد زیادی استرس شما کم میشود و حتی ممکنه به طرز معجزه آسایی این استرس شما از بین بره ! ترس از سوالات خیلی سخت واقعا یه مشکل بزرگتره اما اینم راه حل ساده ای داره. خیلی از سوالاتی که توی اینترنت باهاش مواجه میشین اورجینال نیستند به همین دلیل برای انها استرس میگیرید. سوالات اصلی را از سایت هایی که در پایین معرفی میکنیم با سوالات اورجینال میتوانید تهیه کنید.

یا اینکه کتاب های کمبریج رو مطالعه کنید که جزء منبع های معانی برای آیلتس محسوب میشوند. گاهی اوقات بچه ها از ممتحن میترسن. اخه چرا؟ اونا فقط دارن کارشونو انجام میدن و قرار نیست دوست شما باشند. گرچه بعضیاشون دوستانه رفتار میکنند و لبخند میزنند اما همشون اینجوری نیستند. اصلا نگران این نباشین که راجع به شما چه فکری میکنن چون تنها هدف اونا اینه که کارشونو به طرز صحیح و حرفه ای انجام بدن و شمارو فقط بر اساس اطلاعات و مهارتتون قضاوت میکنند. اگر واقعا وقت گذاشته باشید و درست مطالعه کرده باشید پس دیگه نگرانیتون بی مورده ! سعی کنید نقاط ضعف خودتون رو بشناسید و اونهارو به نقطه قوت تبدیل کنید و انجام این کار فقط و فقط با تمرین امکان پذیره. مثلا اگه توی بخش ریدینگ نمره 7 میخواین باید هر بار که تمرین میکنید تست هم بزنید. حتما باید حداقل نمره 7 را بیارید که مطمعن شوید توی ازمون ایلتس هم به همین نمره میرسین. اگه توی تمرین ها مرتب 6 تا 6.5 بیارین – نشون میده که هنوز برای آزمون اصلی آیلتس اماده نیستید.   چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس و حالا راه حل های پیشنهادی ما : 1. با خودتون صادق باشید و قبول کنید که سطح واقعیتون چقدره و برای ارتقای ان نهایت تلاشتون رو بکنید. 2. سعی کنید ساختار آزمون رو بشناسید. که چندتا قسمت داره و هر قسمت راجع به چیه؟ ایا باید راجع به موضوع بحث یا صحبت کنید؟ 3. باید بدونین که سیستم نمره دهی آیلتس به چه صورت هستش و ممتحن دقیقا چی ازتون میخواد و به چه نکاتی قراره نمره بده؟ مثلا در آزمون اسپیکینگ آیلتس هرکدوم از موارد زیر 0.25 نمره را تشکیل میدهند  

  • Pronunciation
  • Coherence and fluency
  • Grammar
  • Vocabulary

  4. یکی دیگه از راه های کم کردن استرس انجام یه سری کار ها قبل از امتحان ایلتس هستش. مثلا شب امتحان زود بخوابید که صبح سرحال بیدار شوید. با کتاب و گوشی و… به رخت خواب نرید چون قرار نیست شب قبل امتحان چیز خاصی یاد بگیرین. مطمعن باشید که از محل دقیق ازمون آیلتس اطلاع دارین که به موقع سر جلسه حاضر شوید. حداقل 30 – 40 دقیقه قبل از ازمون در محل مورد نظر حاضر باشین که بتونید خودتون رو از نظر ذهنی اروم کنید و ریلکس بشینید. 5. سعی کنید مثبت فکر کنید. به تواناهایی که دارین فکر کنین و همه انهارو بکار بگیرید که بتونین به راحتی از پس ازمون ایلتس بر بیایید. به این فکر کنید که قراره در اینده تحصیلاتتون رو ادامه بدین و یه کار خوب پیدا کنید و به خواسته هاتون برسید. 6. و اخرین و یکی از مهم ترین راهکار ها اینه که مدیتیشن کنید. این واقعا موثره و بهتون کمک میکنه که ذهنتون رو اروم کنید و کاملا اماده باشین و درست تمرکز کنین. 10 دقیقه مدیتیشن در روز میتواند به کنترل استرس شما در آزمون ایلتس و خیلی موارد دیگه کمکتون کنه.   امیدواریم با خوندن مقاله چگونگی غلبه بر استرس آزمون آیلتس تا حد زیادی تونسته باشیم به کاهش و کنترل استرس شما کمک کرده باشیم.

| استاد مسجدی

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

تماس با ما
رشت - چهارراه گلسار - خیابان نواب - کوچه آژانس نواب
09113334659
09118018018
شنبه تا پنجشنبه - 8 تا 21
جمعه ها - 8 تا 13
خبرنامه