IELTS-Writing رایتینگ آیلتسبهترین برنامه ریزی برای تسک اول آیلتس آکادمیک

https://ostad-masjedi.ir/wp-content/uploads/2020/12/22882512.jpg

بهترین برنامه ریزی برای تسک اول آیلتس آکادمیک   در این مقاله می خوایم 5مرحله طلایی رو برای بهترین نوع نگارش در بخش رایتینگ (تسک اول آکادمیک) بهتون معرفی می¬کنیم. با ما همراه باشین! این 5مرحله عبارتند از : 1) سوال رو آنالیز کنید. 2) بارزترین اطلاعات رو پیدا کنید و اونها رو تحلیل کنید....

بهترین برنامه ریزی برای تسک اول آیلتس آکادمیک

 

در این مقاله می خوایم 5مرحله طلایی رو برای بهترین نوع نگارش در بخش رایتینگ (تسک اول آکادمیک) بهتون معرفی می¬کنیم. با ما همراه باشین!
این 5مرحله عبارتند از :

1) سوال رو آنالیز کنید.
2) بارزترین اطلاعات رو پیدا کنید و اونها رو تحلیل کنید.
3) پاراگراف مقدمه یا introduction رو بنوسید.
4) پاراگراف دیدگاه کلی یا overview رو بنویسید.
5) پاراگراف¬های بدنه یا اصلی (body/main paragraphs) رو با دقت بنویسید.

حالا با هم به بررسی هرکدوم از این مراحل می پردازیم.

مرحله اول: آنالیز کردن سوال :

فرم کلی سوالات تسک اول آکادمیک مثل هم هستن. نمونه زیر یه مثال بارز برای این مرحله است و قسمت های هایلات شده همیشه تکراری هستن.

The bar chart below shows the number of men and women in further education in Britain in in three periods and whether they were studying full-time or part-time.
Summaries the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.

 

در این مرحله باید 3تا کار مهم رو انجام بدید :

1. ویژگی¬های مهم پاراگراف رو پیدا کنید.
2. بعد، اون ویژگی¬ها رو توصیف کنید.
3. موارد انتخاب شده رو باهم مقایسه کنید.

یادتون باشه! وقتی تعداد داده¬ها زیاده مثل اطلاعاتی که توی جدول¬ها نشون داده میشه، در مورد همه چیز قرار نیست صحبت کنیم بلکه باید چشمگیرترین داده¬ها (مثل بیشترین و کمترین مقادیر) رو انتخاب کنیم یا حتی گاهی مجبور میشیم اونها رو دسته¬بندی کنیم.

مرحله دوم : پیدا کردن و تحلیل بارزترین داده¬ها

شاید فکر کنید این مرحله خیلی سخته! باید بهتون بگیم که اصلا سخت نیست، فقط باید کمی دقت و توجه کنید. مثلا توی Bar charts یا نمودارهای میله¬ایی که در یک بازه زمانی هستند (بارچارت¬های داینامیک) باید دنبال تغییراتی باشید که در زمان¬های مختلف اتفاق افتادن و در نمودارهایی که بدون بازه زمانی هستند (بارچارت¬های استاتیک) دنبال مواردی از تغییرات باشید که در مقطع مشخصی رخ دادن.
به نموداری که براتون به عنوان به عنوان مثال آوریم دقت کنید. توی این بارچارت 2ویژگی بارز رو می تونید ببینید :
1) تعداد کلی دانش آموزها (تمام وقت) افزایش پیدا کرده.
2) تعداد دانش آموزهای خانوم (نیمه وقت) به طور نسبی رشد پیدا کرده اما تعداد دانش آموزان آقا (نیمه وقت) تناوب داشته.
تحلیل این ویژگی¬های می تونه شروع خوبی باشه برای نوشتن!

 

 

مرحله سوم : نوشتن پاراگراف مقدمه(introduction)

می تونیم بگیم که این آسون¬ترین مرحله است! فقط کافیه که سوال داده شده داده شده رو پارافریز کنید. بیاین باهم همین سوال مثال رو پارافریز کنیم :

Introduction:
The bar graph illustrates how many male and female students were studying full-time and part-time in Britain during the years 1970/01, 1980/01 and 1990/01.

به فرم¬های پارافریزشده دقت کنید :

illustrate = show / how many = the number of / men and women = male and female

مرحله چهارم : نوشتن پاراگراف دیدگاه کلی (overview)

در این پاراگراف فقط به موارد مهم اشاره می¬کنیم. نیازی نیست که به جزئیات اشاره کنید. می تونیم این پاراگراف رو بعد از مقدمه بنویسیم یا اینکه اون رو به عنوان آخرین پاراگراف در نظر بگیریم (این کار سلیقه¬ای هست) اما بهتره بعد از پاراگراف مقدمه آورده بشه. برای نوشتن این پاراگراف فقط و فقط کافیه 2ویژگی رو توی 2تا جمله بدون اشاره به جزئیات و به صورت کلی بیان کنیم. دوباره بر می¬گردیم به همون مثالی که در ابتدای مقاله براتون مطرح کردیم. می تونیم برای این پاراگراف بنویسیم :

Overall, the number of students in full-time education increased over this time with regard to part-time education, there was a steady increase in women choosing to study part-time but for men, the level fluctuated.

مرحله پنجم : نوشتن پاراگراف¬های بدنه (پاراگراف¬های 3 و 4)

توی این دوتا پاراگراف باید به جزئیاتی که انتخاب و دسته بندی کردیم اشاره کنیم (مثلا اعداد، ارقام و تاریخ¬ها رو بگیم) و اگر امکانش باشه میشه داده¬ها رو باهم مقایسه کنیم و در اصل این همون کاریه که خود تسک از ما خواسته. همون جمله معروف : ‘’Make Comparisons When Relevant’’ حالا به پاراگراف¬های 3 و 4 دقت کنید و ببینید چطور این آنالیز و تجزیه و تحلیل نموداری رو توی این دوتا پاراگراف نوشتیم:

Paragraph 3:

Between the academic periods 1970/01 and 1990/01, the figures for men studying full-time grew in steady increments beginning at 100,000 in 1970/01 and rising to nearly 300,000 in 1990/01. For women, the numbers had also risen to around 300000 by 1990/01 on an increasing trend. Notably, however, the figure for females in full-time education in 1970/01, was roughly half that of men, showing a greater take-up than men between 1970/01 and 1980/01.

Paragraph 4:

A different pattern is shown for part-time education. The graph reveals a steady increase in women engaged in part-time study, rising from 750000 in 1970/01 to 1000000 by 1990/01. For men, on the other hand, the figure fluctuated. From 1000000 in 1970/01, they had dropped by almost 200000 by 1980/01 but recovered slightly in numbers by 1990/01. Over the whole time period, the trend between men and women in part-time education reversed, with male students being greater in number in 1970/01 and female students taking pole posting by 1990/01.

امیدواریم که از خوندن این مقاله بهره کافی رو برده باشین و با استفاده از نکاتی که گفتیم بتونین نمره خوبی رو توی تسک اول آکادمیک آیلتس بدست بیارین. برای آماده شدن در آزمون آیلتس در کوتاه¬ترین زمان، دوره¬های فشرده موسسه زبان دکتر مسجدی رو از دست ندین!
فرقی نداره کجای ایران باشین، می تونید در دوره¬های آنلاین ثبت نام کنید و خودتون رو برای آزمون آماده کنید. تا رسیدن به موفقیت کامل در کنار شما هستیم.

| استاد مسجدی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

تماس با ما
رشت - چهارراه گلسار - خیابان نواب - کوچه آژانس نواب
09113334659
09118018018
شنبه تا پنجشنبه - 8 تا 21
جمعه ها - 8 تا 13
خبرنامه