IELTS-Writing-articlesچطور برای تسک یک جنرال آیلتس برنامه‌ریزی کنیم؟

https://ostad-masjedi.ir/wp-content/uploads/2021/02/2591.png

همیشه وقتی برای نوشتن برنامه داشته باشین و سوال رو به خوبی درک کرده باشین بهتر می‌نویسید. پس اولین مرحله اینه که سوال رو به درستی آنالیز کنید و بعد ایده‌ای رو برای جواب دادن در نظر بگیرید و شروع کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین چون قراره به صورت کاملا طبقه...

همیشه وقتی برای نوشتن برنامه داشته باشین و سوال رو به خوبی درک کرده باشین بهتر می‌نویسید. پس اولین مرحله اینه که سوال رو به درستی آنالیز کنید و بعد ایده‌ای رو برای جواب دادن در نظر بگیرید و شروع کنید.
تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین چون قراره به صورت کاملا طبقه بندی شده و با ذکر مثال، حسابی در مورد اینکه چطور برای تسک یک جنرال آیلتس برنامه ریزی کنیم  باهم صحبت کنیم و خیلی راحت این بخش رو پشت‌سر بذاریم.

بهتره که برای نوشتن رایتینگ تسک 1 جنرال پنج مرحله رو درنظر بگیریم :

1. درک صحیح موضوع و سوالی که بهمون داده شده.
2. به درستی مخاطب نامه رو تشخیص بدیم.
3. موارد خواسته شده در سوال رو درست متوجه شیم.
4. انتخاب لحن رسمی یا غیررسمی برای نامه.
5. ایده پردازی برای نوشتن بدنه نامه.

1. درک صحیح موضوع و سوال داده شده :

توی بخش اول جنرال می‌تونیم بگیم که هر موضوع از 3بخش مجزا ساخته شده :

1. موضوع
2. مخاطب نامه (یا همون دریافت‌کننده)
3. موارد خواسته شده (3تا سواله معمولا)

به مثال زیر دقت کنید :

ou have recently starting work for a new Company.
Write a letter to a friend in your letter:
 Explain the reasons why you changed jobs.
 Describe your new job.
 Tell him/her your other news.

توی بخش اول سوال موضوعی که باید درباره اون بنویسیم معرفی میشه. مثلا در نمونه بالا :

You have recently starting work for a new Company.

2. تشخیص صحیح مخاطب نامه :

بخش دوم به ما میگه که مخاطب نامه کیه؟ مثلا این نامه برای دوستمون هست یا برای مدیرمون؟ مثلا :

You are writing to a friend.

"<yoastmark

3. تشخیص موارد خواسته شده در سوال :

در این قسمت به ما میگن که درباره چه مسائلی باید بنویسیم (همون 3تا سوال).

 Explain the reasons why you changed jobs.
 Describe your new job.
 Tell him/her your other news.

4. انتخاب لحن رسمی یا غیررسمی نامه :

در این بخش با توجه به مخاطب نامه باید تصمیم بگیریم کدوم لحن (tone) رو انتخاب کنیم. رسمی یا غیررسمی و دوستانه؟ اگر در سوال از کلمه دوست یا “friend” و یا یکی از اعضای خانواده “close family/member” استفاده شده بود، لحن و ادبیات نامه باید دوستانه باشه. در غیر اینصورت قطعا باید از لحن و نگارش رسمی استفاده کنیم.

5. ایده‌پردازی برای نوشتن بدنه نامه :

آخرین مرحله قبل از نوشتن، ایده‌پردازیه. در این مرحله باید برای هر سوال یه ایده داشته باشیم. اگه فکر می‌کنید سخته باید بدونید که با رعایت چندتا نکته و قاعده ساده می‌تونید ایده‌پردازی رو خیلی راحت‌تر انجام بدین. مثلا :
1. خودتون رو توی فضای نامه تصور کنید، انگار واقعا دارین برای دوست یا مدیرتون نامه می‌نویسید.
2. ایده‌هاتون رو با نوشتن چند کلمه و عبارت مشخص کنید. نیازی به نوشتن جمله کامل نیست.
3. حتما برای نوشتن نامه تجربیات واقعی و شخصیتون خودتون که در ارتباط با موضوع هستن رو لحاظ کنید.
4. حتما حواستون باشه که ایده ها باید مرتبط باشه با موضوع و ربطشون هم منطقی باشه. خیلی ضرورتی نداره که حتما دنبال ایده‌هایی جالب و جذاب باشین. همین که منطقی و معقول باشه کافیه!
5. ایده‌های خودتون رو روی برگه سوال یا کنار سوالات داده شده بنویسید. مثلا :

 Explain the reasons why you changed jobs.
-Bored with job as medical center receptionist.
-New challenge.
-Not stuck in office all day.

 Describe your new job.
-Estate agent.
-Showing clients around houses.
-varied work.

 Tell him/her your other news.
-Still enjoying rowing.
-Rowed in the country championship-second.

حالا که این مرحله رو پشت‌سر گذاشتیم آماده‌ایم تا یه نامه خوب بنویسیم! زمانی که باید به این کار اختصاص بدین بین 3 تا 5 دقیقه‌ست. نگران نباشید! با تمرین کاملا امکان پذیره!
فرقی نداره کجای ایران باشین، می تونید در دوره¬های آنلاین ثبت نام کنید و خودتون رو برای آزمون آماده کنید. تا رسیدن به موفقیت کامل در کنار شما هستیم.

|استاد مسجدی

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

تماس با ما
رشت - چهارراه گلسار - خیابان نواب - کوچه آژانس نواب
09113334659
09118018018
شنبه تا پنجشنبه - 8 تا 21
جمعه ها - 8 تا 13
خبرنامه